نکته ها

بازدیدکننده گرامی از شما تقاضا می شود در نظرسنجی سایت شرکت کرده تا در ارائه خدمات بهتر به شما اقدامات لازم صورت گیرد. برای شرکت در نظرسنجی می توانید به صفحه اول سایت مراجعه نمایید.
صفحه اصلي مسابقات
انواع مسابقات دومینو PDF چاپ نامه الکترونیک
نوشته شده توسط Emir   
دوشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۸۷ ساعت ۱۷:۳۳

مسابقات طراحی آزاد
در این نوع از مسابقات تیم ها در یک روز گرد هم آمده و معمولا با تعداد معینی از مهره ها در زمینه ارائه بهترین و خلاقانه ترین طرح های خود در چیدمان دومینو به رقابت می پردازند.
اولین نمونه از این مسابقات اسفندماه 1387 در بین تیم های دانش آموزی منطقه 3 تهران برگزار شد و دومین دوره آن بین کانون های فرهنگی تربیتی شهر تهران و در بهمن ماه 1388 برگزار خواهد شد.

مسابقات طراحی مکانیسم
در این رقابت ها که معمولا در سطوح دبیرستانی و دانشجویی طرفداران بیشتری دارد تیم های شرکت کننده سعی می کنند جالبترین مکانیسم ها ی طراحی شده توسط خودشان را در نمایش دومینوی وارد کنند .

منظور از مکانیسم چیست ؟
1- ساده ترین راه انتقال ضربه بین دو مهره دومینو این است که دو مهره مستقیما به هم برخورد کنند ولی دومینویی که فقط برخورد مهره ها در آن باشد بعد ازمدتی کسل کننده می شود و هیجان خود را از دست می دهد . حال اگر بین دو مهره فاصله ایجاد کنیم ابزارها و مکانیسم ها ی هیجان انگیز و بسیار متنوعی را می توان طراحی کرد که این فاصله را طی کنند تا ضربه را از یک مهره به مهره دیگر منتقل کنند . ازآنجایی که خطر قطع سقوط مهره های دومینو وجود دارد طراحی این مکانیسم ها باید با محاسبه بسیار دقیقی انجام شوند که خود منشا رقابت تیم های شرکت کننده در این بخش می شود.

2- ایجاد ارتباط بین دومینو و ابزارهای نوری ، صوتی ،انفجاری و .... نیز خود به هیجان هرچه بیشتر نمایش های دومینو می افزاید و مستلزم طراحی مکانیسم های ارتباطی و زمانبندی دقیق است و زمینه دیگری را برای رقابت تیم ها ایجاد می نماید .

طراحی اولین دوره این مسابقات در حال رایزنی با دانشگاه صنعتی امیر کبیر است

 

دومینو استکینگ
در این نوع از رقابت ها هر شرکت کننده ای که بتواند تعداد بیشری ازمهره های دومینو را بر روی یک مهره ایستاده دومینو بارکند برنده مسابقه است. قوانین این رقابت ها در حال تدوین است و به زودی به این بخش اضافه خواهد شد.

The image “http://www.irandomino.com/images/staking.jpg” cannot be displayed, because it contains errors.

آخرین به روز رسانی در پنجشنبه ۲۲ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۲۳:۰۴